Wat is een personeelshandboek?

Een personeelshandboek is een handleiding voor de medewerkers. Het bevat belangrijke regels, beleidslijnen en verwachtingen die gelden binnen een organisatie. Het handboek is een referentiebron voor werknemers en voorkomt misverstanden of verkeerde verwachtingen.

Hoe gaan wij te werk?

  1. Je neemt contact met ons op via het contactformulier of bel naar 088-555 09 09;
  2. Wij ontvangen jouw aanvraag;
  3. We plannen een kennismakingsgesprek in. Tijdens dit gesprek bespreken we de verwachtingen;
  4. Wij gaan voor jou aan de slag, zodat jij verder kan met jouw dagelijkse werkzaamheden;
  5. Tussentijds houden we nauw contact. Op deze manier houden we jou als klant op de hoogte en kunnen we aan elkaars verwachtingen voldoen;
  6. Oplevering personeelshandboek.

Wil je meer informatie over wat een personeelshandboek precies inhoudt en waarom dit belangrijk is voor jouw organisatie? We nemen je hier graag in mee!

Inhoud van een personeelshandboek

Ieder personeelshandboek is uniek. Samen met onze HR-experts bespreek je de onderwerpen die terugkomen in het personeelshandboek. Het is een document dat regelmatig wordt ge-update en geoptimaliseerd, zodat het relevant blijft voor de organisatie en de medewerkers.

Er zijn enkele basisonderwerpen die bijna in elk personeelshandboek terugkomen:

  • Organisatiecultuur en DNA
  • Huisregels
  • Arbeidsvoorwaarden
  • Alles omtrent het dienstverband
  • Vakantie en verlof
  • Verzuim
  • Veiligheid
  • Protocollen

Je kan deze onderwerpen altijd nog uitbreiden met andere afspraken die voor jouw organisatie van belang zijn.

Personeelshandboek maken

Op zoek naar een helder en gestructureerd personeelshandboek? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Onze HR-professionals staan klaar om samen met jou een handboek op te stellen dat perfect past bij jouw bedrijfscultuur en behoeften. Neem vandaag nog contact met ons op via het contactformulier voor deskundig advies en ondersteuning

Ondersteuning nodig bij jouw vraagstuk?

Nieuwsgierig wat wij voor jou nog meer kunnen betekenen? Neem direct contact met ons op. Naast onze HR support dienstverlening bieden wij nog veel meer services aan, zoals HR interim, HR consultancy,  HR projecten en verzuimbegeleiding. We komen graag bij je langs om alle mogelijkheden te bespreken. 

Bakker & Bosch – Weet Wat Werkt.