Onze samenwerkingen

Casus G&O

In een tijd waarin het HR-vak continu in beweging is, zijn snelle aanpassingen en directe oplossingen belangrijker dan ooit. Het draait allang niet meer alleen om administratie; HR moet meedenken, vooruitzien en altijd klaarstaan om in te springen waar nodig. Toen woningcorporatie G&O met een onverwacht vertrek in hun HR-team te maken kreeg, stonden wij meteen klaar met de juiste ondersteuning. 

“We zijn ontzettend tevreden met de ondersteuning die onze interim HR-medewerker, Karen van Weelden, de afgelopen acht maanden heeft geboden. Na vertrek van onze HR-medewerker, stapte zij meteen in en nam zij de personeels- en salarisadministratie zonder problemen over. Haar kennis en ervaring zorgden ervoor dat alles vlekkeloos verliep. Daarnaast heeft ze een cruciale rol gespeeld in het inwerken van onze nieuwe HR-medewerker, heeft ze onze HR-processen zorgvuldig gedocumenteerd. Dit overzichtelijke naslagwerk is van grote waarde en zorgt ervoor dat we in de toekomst efficiënt kunnen blijven werken. 

Esther – G&O

Casus GB Autisme

Organisaties hebben steeds meer de behoefte aan flexibele HR-oplossingen om de continuïteit binnen de organisatie te garanderen, vooral bij tijdelijke afwezigheid van een medewerker. Tijdelijke invullingen en interim-oplossingen worden steeds vaker ingezet om operationele processen soepel te laten verlopen en geen achterstanden op te laten lopen. Zo maakte GB Autisme gebruik van onze diensten om een medewerker te vervangen tijdens zwangerschapsverlof. Benieuwd hoe deze samenwerking eruit zag? Lees snel verder.

Anouk heeft ons de afgelopen periode prettig ondersteund op HR-gebied. Elke dag bracht nieuwe uitdagingen met zich mee. Voor Anouk betekende dit een kennismaking met de zorgsector en voor ons betekende dit een eerste samenwerking met Bakker en Bosch. We zijn dankbaar dat we samen hebben gewerkt, waarin we allemaal leerden. Anouk’s vermogen om zich snel aan te passen en haar proactieve houding zorgden ervoor dat ze al snel als onderdeel van ons team werd gezien.”

Mirjam Bogers – Zorgmanager en Eigenaar GB-autisme

Casus Van Loon Group

In de huidige competitieve arbeidsmarkt is het vinden of aantrekken van nieuw talent een grote uitdaging. Het investeren in jouw huidige mensen is daarom van onschatbare waarde. Bij Van Loon Group begrijpen ze dit als geen ander. Daarom hebben we samen de handen ineengeslagen om hun personeelsontwikkeling naar een hoger niveau te tillen. Met de expertise van onze HR-consultant, Marloes Schouten, hebben we samen het opleidingsbeleid herzien, L&D-processen opnieuw ingericht en een dynamische L&D-afdeling op poten gezet. 

“Marloes was niet alleen heel kundig, maar ook heel meedenkend. Ook al had ze niet persé ervaring met L&D, ze heeft zich er wel ingestort. Ik denk dat dit ook de kracht van Bakker en Bosch is. Dat jullie mensen hebben die zich ergens in vast kunnen bijten en open staan om nieuwe dingen te leren.“

Christine Kampers – Learning & Development Manager bij Van Loon Group

Casus elho Group

In de wereld van HR, waarin de ontwikkelingen elkaar in rap tempo opvolgen, hebben wij onlangs samen met elho iets moois bereikt. Nicole den Otter, onze HR-expert, heeft met succes de rol van HR-adviseur bij elho ingevuld. Door het snelle vertrek van een collega in het elho-team, ontstond de vraag om de functie snel en tijdelijk in te vullen. Omdat Nicole al eerder bij elho een opdracht heeft vervuld, kon ze snel van start. Binnen een week was ze volledig operationeel en met haar ervaring en inzicht kon ze gelijk inspelen op de behoeften van elho. Samen hebben we niet alleen de directe vraag en behoefte opgelost, maar ook een basis gelegd voor toekomstige samenwerkingen. Het bewijst dat de juiste partner vinden essentieel is in een wereld die voortdurend verandert.

Klant logo elho group

“In de afgelopen jaren heeft Nicole den Otter ons team people & culture twee keer tijdelijk ondersteund. De eerste keer in de rol van HR-officer en de tweede keer in de rol van HR-advisor. Voor elho group was het fantastisch dat zij zorgdroeg voor een vlotte voortgang van werkzaamheden. Daarnaast was het voor ons super om te zien dat Nicole zich in rap tempo ontwikkeld heeft tot een ervaren HR-advisor, die zich op een heel natuurlijke en plezierige manier bewoog binnen onze organisatie. Wie weet zien we je een derde keer om elho group te ondersteunen, Nicole. Tot dan!”.

Marlous van Harberden, Head of people & culture – elho Group

Casus SMO Traverse

Hanneke stapte als verzuimexpert van Bakker & Bosch binnen bij SMO Traverse in de rol van Verzuimcoördinator. Er lag een mooie taak, een verzuim van 11,4% en de plannen om de verzuimbegeleiding anders in te richten. Hanneke heeft dit met beide handen aangepakt en met haar praktische, menselijke benadering is ze aan de slag gegaan. Dit heeft ze niet alleen gedaan. De organisatie heeft ook acties ondernomen om het verzuim terug te dringen. Het resultaat? Het verzuim is in een half jaar gedaald naar 7,4% en de begeleiding van het verzuim is grotendeels overgedragen aan de Talent coaches van SMO Traverse.

HR Consultant en opdrachtgever Traverse in gesprek

“Bakker & Bosch heeft ons uit de brand geholpen toen de nood hoog was. Gelukkig kenden we elkaar al vanuit een eerder traject wat ervoor zorgde dat er snel en adequaat op onze behoefte werd ingespeeld. We hebben het intern nu weer goed op de rit, maar blijven graag gebruik maken van de expertise en ondersteuning van Bakker & Bosch op het gebied van verzuimbegeleiding!” 

Hilde van de Ven, Lid besturingsteam Mens en Organisatie

Casus Baanbrekers

Door interne mobiliteit ontstond er bij Baanbrekers behoefte aan ondersteuning op de HR afdeling. Suzan Hamers, HR Consultant van Bakker & Bosch pakte de uitdaging met beide handen aan en bood tijdelijk ondersteuning bij de projecten waar ze op HR gebied mee bezig zijn. In een organisatie als Baanbrekers zijn medewerkers voortdurend in beweging. Dit brengt mooie uitdagingen met zich mee voor HR. Tijdens de opdracht bij Baanbrekers hield Suzan zich bezig met verschillende projecten, was zij sparringpartner voor het MT en adviseur voor teamleiders en collega’s. De projecten waar Suzan aan bijdroeg waren gericht op het digitaliseren van de procedures op HR, het opnieuw beschrijven en waarderen van functies en het stroomlijnen van het opleidingsbeleid. Een breed pallet aan HR-thema’s kwam voorbij in deze opdracht. Een waardevolle klant met een mooie missie, waar wij graag aan bijdroegen.

“Suzan heeft onze HR afdeling niet aleen ondersteund, maar mee gevormd. Met haar professionaliteit en praktische kijk op zaken komt zij tot creatieve oplossingen. Ze kan snel schakelen, komt tot de kern van de vraag en geeft dan een goed advies. Daarnaast zorgt Suzan voor verbinding, zowel binnen het HR-team als met andere afdelingen. Zij is een echte netwerker, ziet kansen en mogelijkheden en zet deze om tot acties.”

Saskia van Huijgevoort, Teamleider Advies bij Baanbrekers